Hoe komen de 45 minuten samenkomsten tot stand?
De samenkomsten worden georganiseerd door samenwerking tussen verschillende kerken.
Vanuit deze samenwerking zijn er verschillende teams met vrijwilligers opgezet, onder leiding van een coördinator. Deze coördinatoren hebben nauw contact met één hoofdcoördinator die het gehele overzicht houdt om de samenkomsten soepel te laten verlopen.
Ook jongeren worden actief ingezet in de samenkomst of achter de schermen. Ze krijgen een verantwoordelijkheid waardoor ze betrokken en gezien worden.
Hieronder vindt je de teams en de taakbeschrijvingen die daarbij horen.

Ben je enthousiast geworden en wil je ook wat doen? Laat het ons weten en we kijken samen naar wat je leuk vindt en wat bij je past!
Mail naar info@45minuten.nl en we nemen contact met je op!

Het bemoedigingsteam staat na de samenkomst klaar voor iedereen die een luisterend oor nodig heeft. Dit kan naar aanleiding van de samenkomst zijn, maar ook wanneer je graag wilt praten over waar je mee in je hoofd zit. Deze mensen zijn te herkennen aan een badge om hun nek. Mocht er behoefte zijn voor gebed dan zoeken ze een rustige plek met je op om samen met jou te bidden of te danken.

Goede communicatie is belangrijk. De communicatiemanager zorgt voor de aankondigingen van de samenkomsten en activiteiten en schrijft de nieuwsbrieven. De communicatiemanager zorgt ervoor dat de aankondigingen goed worden opgemaakt en verspreid worden via het social-media team.

Elke maand staat er een goed doel centraal in de 45 minuten samenkomsten. Voor deze goede doelen wordt gecollecteerd. Jongeren staan met een collectezak bij de deur na afloop of er kan via de QR-code op de beamer gedoneerd worden. Deze goede doelen worden zorgvuldig uitgekozen door een team van leden uit de kerken waarmee samen gewerkt wordt.

Alle teams worden aangestuurd door één hoofdcoördinator, die nauw contact heeft met de coördinatoren. Deze persoon houdt het gehele overzicht over alle samenkomsten en stuurt aan waar nodig. Om goed in te kunnen spelen op de jongeren, heeft de hoofdcoördinator ook goed contact met de jongeren en jeugdbegeleiders en is zelf actief binnen het jeugdwerk.
Ook is de hoofdcoördinator verantwoordelijk voor de planning van de vergaderingen en agenda’s. Daarnaast wordt er nauw samengewerkt met de projectcoördinator om nieuwe ontwikkelingen en ideeën uit te werken.

Tijdens de samenkomsten maken we gebruik van verschillende technieken. Zo wordt er gebruik gemaakt van de beamer waar teksten en filmpjes op vertoond kunnen worden om de samenkomst mee te ondersteunen.
Ook kunnen de samenkomsten live worden meegekeken via YouTube.
Om alles goed verstaanbaar te maken is het belangrijk dat het geluid goed werkt. Het ICT-team is voor al deze taken verantwoordelijk.

Dit team vraagt en betrekt jongeren actief in en rondom de samenkomsten.
Elke week staan er jongeren klaar om jou welkom te heten. Mocht je vragen hebben bij binnenkomst dan verwijzen zij je naar de juiste persoon.
Ook worden jongeren aan het einde van de samenkomst ingezet om bij de deur te staan met de collecte zak. Zo wordt er geld opgehaald om het goede doel van de maand te ondersteunen.
Na de samenkomst is er gelegenheid om na te praten in de hal met koffie en thee dat wordt ingeschonken door de jongeren.
Ook worden ze geregeld betrokken bij een voorbespreking van een samenkomst.

Het kernteam bestaat uit één afgevaardigde van elke kerk die aangesloten is. Dit kunnen verschillende personen zijn. Denk aan een dominee, voorzitter, jeugdwerker, ouderling of een gewoon lid van de kerk. Het kernteam houdt zich bezig met vraagstukken die op tafel komen en houdt toezicht op de samenwerkingen. Deze kerngroep komt 2 maal per jaar samen om te evalueren zodat de werkgroepen daar verder mee kunnen.

Het muziekteam zorgt voor de begeleiding van de liederen in een samenkomst die zij van te voren samen oefenen. Dit kan door middel van een band, losse instrumenten en het orgel.
De zangers en/of zangeressen zingen mee met de mensen in de kerk.
Deze muzikanten worden ingezet vanuit de aangesloten kerken. Ook treden andere christelijke muzikanten vrijwillig op die niet bij een aangesloten kerk lid zijn, of komen van buiten Bunschoten-Spakenburg.

Vanuit elke kerk is er een contactpersoon om via social media de samenkomsten en overige informatie te verspreiden. Zij vormen het socialteam. Ze gebruiken hiervoor het interne communicatiekanaal van de kerk, Facebook, Instagram en hun website.

Elke aangesloten kerk heeft een eigen team dat de overdenking van te voren met de spreker doorneemt. Deze groepen zien er op toe dat er naar waarheid vanuit de Bijbel wordt gesproken. Iedere week is er een andere kerk aan de beurt.

Naast de samenkomsten worden ook andere activiteiten aangeboden door ’45 minuten God ontmoeten.’ De projectcoördinator organiseert deze activiteiten met behulp van vrijwilligers en jeugdleiding en werkt nauw samen met de hoofdcördinator. Daarnaast werkt de projectcoördinator nieuwe ontwikkelingen en ideeën uit, zodat ze in de praktijk uitgevoerd en/of ingezet kunnen worden.

De webmaster houdt deze website bij en zorgt dat de website op de achtergrond goed blijft draaien. Daarnaast zorgt de webmaster ervoor dat de website actueel blijft met het laatste nieuws, informatie, activiteiten en lessen.